Royal Mosa: Tot 50% reductie in de stilstanden

Testmonials
Casses

Mosa is een innovatieve Nederlandse tegelfabrikant met verkoopkantoren over de hele wereld. Mosa is begonnen met real-time OEE berekenen vanwege een duidelijke behoefte bij de operators om tijdsbesparingen door te voeren. Inzicht in de duur en oorzaken van stilstanden stond centraal in de behoefte om gerichter te kunnen verbeteren.

"In 2014 zijn we aan de slag gegaan met de Cierpa OEE. Deze Lean Support Software kon direct worden aangesloten op de bestaande sensoren en PLC’s. Daarbij kon gebruik worden gemaakt van onze bestaande datastromen en IT-infrastructuur. Dit resulteerde o.a. in 50% reductie van stilstanden!

Resultaten van Cierpa OEE:

• 50% reductie van stilstanden tijdens omstellen
• Exact inzicht in moment van optreden en duur van stilstanden
• Exact inzicht welke machine de bottleneck is op welk moment
• Bijvangst: inzicht in duur en aantal korte stops"

Ik wil ook Cierpa OEE gebruiken
Vul hieronder uw gegevens in, dan nemen wij contact met u op.
Meer succesverhalen
Rodney van As, Quality Engineer
software lean 5s audit OEE kennis kaizen
Flamco: Tot 50% reductie onderhoud
Flamco is de grootste leverancier van expansievaten en montagematerialen voor expansievaten. Flamco startte in 2008 met Cierpa OEE Cockpit omdat handmatige metingen niet tot een precies en zuiver inzicht in de stilstanden van de machines leidden. Cierpa bood de mogelijkheid om realtime de OEE-berekeningen uit te voeren.
Levien de Bliek, Philips Lighting
software lean 5s audit OEE kennis kaizen
Philips Lighting: Kostenreductie en omzetstijging
Philips is wereldmarktleider in productie van starters voor TL-buizen. Philips wilde het bestaande meetsysteem vervangen en automatiseren, en zo de foutgevoeligheid en tijdsbesteding aan registratie reduceren. Cierpa OEE, Cierpa Kaizen en Cierpa Quality zijn ingezet bij dit proces.
Karin Warrink, Training & Development manager
software lean 5s audit OEE kennis kaizen
CleanLease: Verbeteringen worden opgepakt en geborgd
"Binnen ons bedrijf liep al een verbeterproces voordat we met de Cierpa Kaizen startten. Onze medewerkers hadden veel verbeterideeën maar het was moeilijk om inzicht te krijgen in de meerwaarde van alle voorstellen. Daardoor kregen de ideeën te weinig opvolging."